3 weken Thailand: een fantastische vakantie!

Bangkok

Tijdens de landing in Bangkok valt ons de smog die hier hangt wel op. Als je even later in de miljoenenstad loopt niet meer, behalve dan, dat sommige Thai met mondkapjes lopen. Als je eenmaal in Bangkok bent, mag je natuurlijk Grand Palace, Khao San Road en de weekend-market niet overslaan.

Kamphaeng Phet

Sander en Wieteke hebben een ontzettend gezellig huis met een mooi aangelegde tuin. Van hieruit rijden we naar het National Park in Kamphaeng Phet, ± 5 minuten van hun vandaan. Om de beurt achter in de bak van Sander zijn pick-up; zo rijden we de volgende dag naar het Historical Park in Sukothai. Daar huren we fietsen om het park te bezichtigen. We hebben trouwens veel soorten vervoer uitgeprobeerd: de taxi (bus), de gewone bus, de song thaew, de tuk-tuk, gewone boot, speedboot, de long-tail boot, trein, sky-train en niet te vergeten: een tochtje op de olifant door de jungle!

Kanchanaburi

Omdat Ad het al dagen over de tijgertempel heeft, moeten we erheen. D.m.v. een handtekening te plaatsen ben je zelf verantwoordelijk voor de eventuele gevaren; een kick om ± 10 meter van de tijgers af te staan! (een paar jaar geleden zijn hier toeristen aangevallen, maar dat hoorden we pas na onze vakantie)

De Hellfire Pass laat diepe indrukken na. Een stukje met de trein over de Birma spoorlijn levert ons mooie plaatjes op, de trein gaat hier trouwens trager dan de bus.

Oud en Nieuw vieren we op een prachtig resort: de River Kwai Resotel aan de Kwai river Noi. We wanen ons hier echt in de jungle. Met rode/witte wijn toosten we met ons vijfjes op 2005.

Khao Yai National Park

Ook hebben we Khao Yai National Park bezocht; hier gaan we 2 dagen met gids te voet en met de song thaew het park verkennen. Tot onze grote verbazing zien we een chang (olifant) vlak bij onze auto! Super geweldig! Het fototoestel klikt tig keer.

Ko Samui

Onze laatste dagen van de vakantie brengen we door op Ko Samui, een prachtig eiland in de Golf van Thailand. Op Lamai beach huren we 3 bungalows pal aan zee. Hier willen we relaxen. Maar als we na een middagje onder de palmen in de hangmat aan zee liggen te lezen, bedenken we toch weer wat we de volgende dag kunnen ondernemen. Ja, snorkelen en kayakken, dat hebben we nog niet gedaan. Dus boeken we een excursie naar Anthong National Zeepark. Met de speedboot (met nadruk op speed) komen we aan het einde van de dag weer veilig in Bangkok aan. Als je met Sander en Wieteke op vakantie gaat, zie je en doe je ontzettend veel. Ook heb je aan hun uitstekende gidsen!

Het is moeilijk om in een kort verslag weer te geven wat wij in 3 weken hebben beleefd. De Thai zijn erg vriendelijke mensen, het eten is er heerlijk en de Thaise massage mag je echt niet overslaan.

3 weken Thailand: een fantastische vakantie!